A Mol üzleti környezetének megváltozása és az, hogy nem kap EU-s pénzt a tervezett projektekre, oda vezetett, hogy „bizonyos beruházásokat át kell gondolnunk, és ez érinti a kőolaj-diverzifikációs fejlesztéseket is" – írta a Portfolio kérdésére az olajtársaság sajtóosztálya. Eredetileg arra voltunk kíváncsiak, hogy mi a nemrég bejelentett 7000 milliárd forintos kormányzati fejlesztési programból a 400 milliárd forintos finomítói rugalmassági beruházási terv háttere. Bár érdemi választ erre a kérdésünkre nem kaptunk, de azt kiemelte hivatalos reakciójában a Mol: többek között azért jutottak arra a következtetésre, hogy átgondolják a beruházásokat, mert az Európai Bizottság nem ad forrást a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszközön (RRF) keresztül a tervezett projektekre, miközben meg nem térülő beruházásokat is végre kell hajtaniuk.
A Telex értesülései szerint energiaügyi projektre használná fel a magyar kormány az EU-tól kapott újjáépítési hitelkeretet.
A magyar kormány több régiós tagállami kormánnyal együtt sikeresen érte el, hogy 2023. február 5-e után is tudjon kőolajtermékeket exportálni a százhalombattai és a pozsonyi finomító a régiós országokba olyan arányban, amilyen arányban nem orosz eredetű kőolajat, és finomítói alapanyagot tud bekeverni a két üzem a gyártás során – közölte a Mol a Világgazdasággal. A magyar olajtársaság kiemelte, hogy a pozsonyi finomítóra érvényes szankciós lazítás a cseh, osztrák és lengyel piac üzemanyaggal való ellátásában jelent fontos fejleményt.
A Telex birtokába jutott, a Mol által kiküldött levél szerint kedd délutántól vasárnap éjfélig csak akkor adhatnak le új rendelést a Mol nagykereskedelmi partnerei, ha meg tudják oldani a szállítást.
Az üzemanyag-káosz a napokban új szakaszába lépett: a piaci anomáliák (benzinárstop, kínálati hiány, túlzott kereslet, importhiány, százhalombattai üzem alacsonyabb kapacitása, stb) beindították a fogyasztók nem racionális reakcióját és rengetegen pánikvásárlásba kezdtek, ebben a környezetben jött egy friss bejelentés a Moltól a százhalombattai finomító ügyében.
Befejeződött a százhalombattai Dunai Finomító tervezett nagyleállásának első fázisa, a Mol tartotta az ütemtervet és minden üzemet újraindított, így ismét teljes kapacitással gyártja az üzemanyagot.
Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi üzemanyag-ellátási helyzet, mivel a hazai import jelentős része kiesett, a nyár pedig egy kiemelt forgalmú időszak, 30-40%-kal nő a kereslet a vakációk kezdete után - mondta el a Portfolio-nak Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója. A szakember hozzátette: az ársapka torzítja a piacot, és visszaélésekhez vezet, ezért is fontosak az olyan kormányzati lépések, mint benzinturizmus májusban bejelentett visszaszorítása.
Az Olajipari Szakszervezet félpályás útlezárást tart Százhalombattán jövő kedden "a Mol megkülönböztetés nélküli tisztességes, az Olajipari Szakszervezet által javasolt alapbérfejlesztése" érdekében.
Az első kőolajszállítmány szombaton érkezett meg a horvátországi Omisalj kikötőjébe, azt követően, hogy a MOL nemrégiben kőolaj-szállítási szerződést írt alá a JANAF-fal, a horvát kőolajvezeték üzemeltető társasággal - számolt be közleményében a hazai olajtársaság.
Itt vannak a számok.
"Zöldebb" lehet a kínai autóóriás, mint a Tesla?
Néhány hónap alatt ötszörösére ugrott a BNPL-megoldással bíró webáruházak aránya Magyarországon.
A horvát parlament beiktatta hivatalába az Andrej Plenkovic vezette kormányt.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.